Pozycjonowanie to jeden ze skuteczniejszych sposobów na marketing przez Internet. Aby było ono skuteczne, nie obędzie się bez prawidłowego dobierania słów kluczowych. Ich ostateczny wybór wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych i wymaga odpowiednich przemyśleń. Czym dokładnie są słowa kluczowe? Jakie pytania warto sobie zadać? W jaki sposób właściwie dobrać słowa kluczowe? Co może mieć wpływ na konkurencyjność słów kluczowych? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Słowa kluczowe – co to jest?

Jak dobrać słowa kluczowe? PozycjonowanieZanim rozpoczniemy jakiekolwiek rozważania na temat słów kluczowych, warto zastanowić się nad tym, czym one właściwie są. Gdybyśmy zdecydowali się na zdefiniowanie tego pojęcia, moglibyśmy dojść do wniosku, że są to wyrazy, które wpisywane są przez nas do wyszukiwarki po to, aby odnaleźć konkretne informacje. Mogą to być chociażby poszczególne usługi bądź produkty- w zależności od indywidualnych preferencji. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że słowa kluczowe mogą nosić nazwę fraz lub fraz kluczowych. Wśród słów kluczowych znaleźć możemy ich kilka rodzajów. Pierwsze z nich to brandowe frazy, które wpisywane są w sytuacji, gdy nie znamy strony internetowej czy tez firmy, jednakże chcielibyśmy na nią trafić podczas poszukiwań. Co ciekawe, w zdecydowanej większości przypadków strony internetowe nie wymagają specjalistycznych działań, żeby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Oczywiście wynika to z faktu, że nazwa firmy jest unikalna, a nazwa naszej domeny jest identyczna, jak w przypadku firmy. Drugim rodzajem są ogólne słowa kluczowe, które mogą składać się z jednego lub dwóch wyrazów. Wpisywane są przez persony chcące znaleźć produkt/usługę, jednakże nie mają sprecyzowanych preferencji. Przykładem może być chociażby „samochód”, „rower”, „motocykl”. Istnieją także słowa kluczowe long-tail. Charakteryzują się tym, że składają się z więcej niż dwóch wyrazów. 

Zadaj kilka podstawowych pytań

Pozycjonowanie witryn wymaga przemyślenia słów kluczowych. Jak to wygląda w praktyce? Przede wszystkim powinniśmy zadać sobie kilka podstawowych pytań. W pierwszej kolejności należy się zastanowić, które z fraz będą adekwatne do zawartości naszej strony internetowej. Oczywiście wymaga to umieszczenia słów kluczowych na witrynie. Dodatkowo należy się dowiedzieć, jak często dana fraza wyszukiwana jest przez użytkowników. Liczba znaków w meta opisach jest ograniczona, dlatego sporadyczne frazy warto odrzucić. Warto zadać sobie pytanie czy strona jest już wyświetlana dla danej frazy, a jeśli tak, to na której jest pozycji. Pozycjonowanie strony wymaga także odpowiedzenia na pytanie czy nasza konkurencja pozycjonuje się na frazy, które chcemy wykorzystać. Jeśli duże firmy je wykorzystują, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie ona wartościowa. 

W jaki sposób właściwie dobrać słowa kluczowe?

Skoro zdajemy sobie sprawę z tego, czym są słowa kluczowe, a także jakie pytania warto zadać na początek, należy zastanowić się, w jaki sposób właściwie dobrać słowa kluczowe. Jak wiadomo, pozycjonowanie jest bardzo skuteczne, jednakże wymaga szczególnych przemyśleń. Przede wszystkim powinniśmy skupić się na tym, aby w sposób szczególny sprecyzować ofertę naszej firmy. Warto wziąć pod uwagę obszar, na którym prowadzona jest dana działalność. W praktyce pozwoli to nam na szybkie dotarcie do klientów, którzy znajdują się na lokalnym rynku. Spiszmy wiec oferowane produkty i usługi, uwzględniając nazwę miasta. Dodatkowo ciekawym rozwiązaniem jest sprecyzowanie potrzeb użytkowników. Postawmy się więc w sytuacji osoby, która nie zna fachowych określeń- wówczas słowa kluczowe będą jeszcze skuteczniejsze. Pamiętajmy o analizie oferty konkurencji, a także o sprawdzeniu liczby wyszukiwań. Wiele osób decyduje się na sprawdzenie konkurencyjności słów kluczowych, co także okazuje się strzałem w dziesiątkę. Nie w sposób nie wspomnieć o przygotowaniu fraz long-tail i o przygotowaniu fraz Direct Answer (pytania związane z ofertą). 

Co może mieć wpływ na konkurencyjność słów kluczowych?

Wspomnieliśmy o konkurencyjności słów kluczowych. To właśnie od niej zależy, jaki wysoki będzie koszt związany z pozycjonowaniem strony na dane słowo kluczowe. Dodatkowo uzyskamy informacje na temat tego, jak długo może cały proces potrwać. Jakie więc czynniki mają wpływ na konkurencyjność słów kluczowych? Istotna jest branża, bowiem konkurencyjne są słowa kluczowe, które są ściśle związane z gałęziami umożliwiającymi zdobycie największych zysków. Dlatego też popularne są finanse czy też bankowość. Nie bez znaczenia jest liczba konkurentów. W praktyce im więcej jest stron o podobnej tematyce, tym więcej firm prowadzi podobną działalność. Znaczenie ma liczba linków, które prowadzą do stron naszej konkurencji. Jeśli są one wartościowe, wówczas walka o wysokie pozycje będzie łatwiejsza. Pamiętajmy o optymalizacji pod kątem SEO.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *